O projekcie

logo w pngDal Concerto Al Concerto Krakowski Projekt Muzyczny

Nazwa cyklu „Dal Concerto Al Concerto” oznacza po włosku „od koncertu do koncertu” i obrazuje przyjęcie formuły odpowiadającej raczej cyklowi nieregularnych koncertów niż dorocznego festiwalu.

Dal Concerto Al Concerto to cykl koncertów muzyki poważnej organizowanych w Krakowie, wyróżniający się przede wszystkim niekomercyjną formułą, prestiżem zaproszonych gości oraz edukacyjnym wymiarem projektu. Głównymi celami projektu są: popularyzacja muzyki klasycznej wśród młodego pokolenia, umożliwienie wszystkim miłośnikom muzyki poważnej uczestniczenia w koncertach najbardziej cenionych wirtuozów, umożliwienie młodym instrumentalistom kontaktu z najwybitniejszymi muzykami o światowej renomie, promocja kraju, regionu i miasta jako miejsca, w którym odbywają się prestiżowe wydarzenia muzyczne.

Chociaż to nowe przedsięwzięcie artystyczne organizowane jest w oparciu o bogate doświadczenia zebrane w czasie Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Guitarra Galante Festival, jego formuła zostanie zdecydowanie rozszerzona. Dotychczasowy festiwal był wydarzeniem przyciągającym przede wszystkim licznych miłośników gitary w każdym wieku, podczas którego prezentowali się światowej sławy artyści: Roberto Aussel z Argentyny, Philippe Villa z Francji, Jorge Cardoso z Argentyny, Ricardo Gallén z Hiszpanii, Duo Melis z Hiszpanii/Grecji, Pablo Garibay z Meksyku, Aliéksey Vianna z Brazylii, Gerardo Núñez z Hiszpanii, Atanas Ourkouzounov z Bułgarii, Mie Ogura z Japonii, Pavel Steidl z Czech, czy wybitni polscy gitarzyści tacy jak Marcin Dylla, Łukasz Kuropaczewski i Roch Modrzejewski. Koncertom towarzyszyły liczne lekcje mistrzowskie, warsztaty muzyczne dla młodzieży, wystawy, wernisaże i wykłady. 

Zmiany zajdą zarówno w wymiarze organizacyjnym – koncerty i inne wydarzenia będą odbywać się przez cały rok, jak i programowym. Gitara nie jest już przewodnim instrumentem, do Krakowa zapraszani będą rozmaici muzycy oraz zespoły, aby zaprezentować się na krakowskich scenach jak również wesprzeć kształcenie młodego pokolenia muzyków. Nie ulegają natomiast zmianie założenia dotyczące szerokiego uczestnictwa młodzieży w projekcie, oraz utrzymanie najwyższego poziomu artystycznego zarówno muzyki, jak i wydarzeń towarzyszących, często skoncentrowanych wokół innych sztuk pięknych (np. malarstwo, fotografia, taniec, sztuki wizualne).